Algemene Voorwaarden Crisp B.V.

Net zoals bij eten wil je waarschijnlijk ook niet dat een juridische tekst een beetje taai is. Maar soms is dat nu eenmaal nodig. Wij vinden het daarom heel belangrijk dat je weet waar je aan toe bent als het gaat om jouw bestelling en de levering en betaling daarvan. En dan zijn Voorwaarden wel lekker hoor.

1. Definities

In deze Voorwaarden bedoelen we met:

1.1. Voorwaarden: deze algemene voorwaarden.

1.2. Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.

1.3. Crisp: de besloten vennootschap Crisp B.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Nederland aan de (1072 RG) Lizzy Ansinghstraat 163-4, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 71482288.

1.4. Crisp app: de applicatie van Crisp welke gratis te downloaden is via de App Store van Apple of de Google Play Store.

1.5. Crisp website: www.crisp.nl.

1.6. Jij / je / jouw: een Consument die partij is of betrokken is bij een in artikel 2.1 van deze Voorwaarden genoemde rechtshandeling, of tot wie een in dat artikel genoemde (rechts)handeling is gericht of van wie een als daar bedoeld verzoek afkomstig is.

2. Algemeen en toepassing van deze Voorwaarden

2.1. Deze Voorwaarden zijn van toepassing wanneer je iets in onze Crisp app hebt gekocht of van plan bent te gaan kopen, maar ook wanneer we samen een overeenkomst aangaan en op het gebruik van de Crisp app en/of de Crisp website.

2.2. Mocht je zelf (inkoop)voorwaarden hebben, dan gelden die alleen als we dat samen op papier hebben gezet.

3. Onze overeenkomst

3.1. Het aanbod in de Crisp app met bijbehorende prijzen is een vrijblijvend aanbod. De definitieve overeenkomst komt tot stand door het aanbod zoals weergegeven in je boodschappenmandje in de Crisp app te accepteren. Dit doe je door middel van het plaatsen van je bestelling, waarbij je een betaalverplichting aangaat en deze Voorwaarden accepteert.

3.2. Om producten te kunnen bestellen bij Crisp moet je een account aanmaken en hebben we wat gegevens van je nodig. Let op dat je er zelf voor verantwoordelijk bent dat deze gegevens juist zijn, dat je deze up-to-date houdt en dat deze inloggegevens geheim blijven. Voor het gebruik van je account ben je zelf verantwoordelijk. Dit betekent dat Crisp niet aansprakelijk is voor schade die je oploopt door onbevoegd gebruik van je account. Behalve als wij daar verantwoordelijk voor zijn, natuurlijk.

3.3. We doen ons best om de app altijd up-to-date te houden, maar het kan gebeuren dat bepaalde kenmerken van producten (denk bijvoorbeeld aan prijs, uiterlijk of ingrediënten) niet juist zijn. Aan vergissingen of fouten in het aanbod in de Crisp app of Crisp website is Crisp niet gebonden. Wil je een product toch niet meer hebben? Binnen 14 dagen na ontvangst nemen wij het product, als het geen versproduct is, zonder gedoe weer terug.

4. Garantie

4.1. Crisp garandeert dat de door jou bestelde en geleverde producten voldoen aan de overeenkomst en geschikt zijn voor het doel zoals omschreven in de door Crisp verstrekte informatie over de producten. Crisp garandeert daarnaast dat de producten voldoen aan de wettelijke verplichtingen en aan andere toepasselijke overheidsvoorschriften.

4.2. Heb je producten ontvangen die je niet hebt besteld? Of voldoen de producten niet aan de overeenkomst? Meld dit dan zo snel mogelijk en uiterlijk binnen veertien dagen nadat je de producten hebt ontvangen, door een e-mail te sturen naar service@crisp.nl. Indien jouw melding naar het oordeel van Crisp gegrond is, zal Crisp binnen een redelijke termijn overgaan tot nakoming door de producten te vervangen of het aankoopbedrag van de producten waarop de melding ziet terug te storten, afhankelijk van wat Crisp kiest.

5. Herroepingsrecht

5.1. Ben je toch niet blij met wat je hebt besteld? Stuur ons een e-mail (service@crisp.nl) waarin je laat weten dat het product toch niet helemaal is wat je nodig had. Je kunt hiervoor heel makkelijk het formulier voor herroeping uit Bijlage I gebruiken. Dan kun je het binnen veertien dagen na ontvangst naar ons terugsturen (waarbij de retourkosten voor jouw rekening zijn) of (wanneer wij hebben aangegeven de producten te komen ophalen) aan ons overhandigen. We hoeven niet te weten waarom en betalen de prijs die je hebt betaald gewoon aan je terug, binnen veertien dagen nadat wij de producten retour hebben gekregen. Wel fijn als je het even netjes verstuurt of overhandigt, en het liefst in de originele verpakking.

5.2. Producten zoals zuivel, kaas, vlees, vis, groente, fruit, diepvriesproducten hebben we liever niet bedorven in onze brievenbus. Voor deze producten geldt je herroepingsrecht dus niet...

6. Prijzen, bezorgkosten en acties

6.1. Je betaalt altijd de prijs die je ziet op het moment dat je bestelt.

6.2. Alle prijzen zijn inclusief btw.

6.3. Prijzen kunnen altijd veranderen. Houd dus de Crisp app in de gaten voor de meest actuele prijs.

6.4. Afhankelijk van het bestelbedrag, het leveradres en het door jouw gekozen tijdslot, kan Crisp voor de levering van een bestelling bezorg- en/of servicekosten in rekening brengen. Deze kosten zijn zichtbaar zodra je een bestelling afrondt.

6.5. Cadeautjes, zoals shoptegoed, kunnen één keer en alleen door jou worden uitgegeven.

6.6. De actieprijzen van aanbiedingen in de Crisp app zijn alleen geldig als de producten op het moment van bestellen (nog) in de aanbieding zijn.

6.7 Aan actieprijzen en aanbiedingen van tijd tot tijd aangeboden door Crisp in de Crisp app, zoals trouwe klanten bezorg korting, kan je geen (permanente) rechten ontlenen.

6.8. Bij sommige acties zit er een limiet op het aantal producten dat je kunt bestellen. Je ziet dat vanzelf terug in je boodschappenmandje.

6.9. Actieprijzen en aanbiedingen (waaronder maar niet beperkt tot welkomstkorting voor nieuwe klanten) en acties kunnen niet worden gecombineerd, tenzij dit door Crisp anders is vermeld.

6.10. Tenzij door Crisp anders is vermeld, geldt voor alle acties dat het aanbod geldig is zolang de voorraad strekt.

6.11. De welkomstkorting geldt alleen voor nieuwe klanten die een eerste bestelling plaatsen en elke klant kan daar slechts één keer gebruik maken..

6.12. Indien Crisp constateert dat een klant misbruik maakt van de welkomstkorting, bijvoorbeeld door het aanmaken van meerdere accounts, behoudt Crisp zich het recht voor om de welkomstkorting in te trekken en de onrechtmatig verkregen welkomstkorting in rekening te brengen bij de klant. Crisp behoudt zich tevens het recht voor account(s) van de klant tijdelijk of blijvend te blokkeren of te verwijderen dan wel, met inachtneming van de relevante wet- en regelgeving, de klant op een zwarte lijst te plaatsen, dan wel andere passende juridische stappen te ondernemen.


7. Leveringsvoorwaarden

7.1. Je kunt bestellen wanneer je bestelling een bestelbedrag heeft van EUR 35 (exclusief bezorg- en servicekosten en statiegeld).

7.2. Wij leveren overal in Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden). Dat doen we zelf of we laten dit doen door een door ons gekozen vervoerder.

7.3. Wij leveren bij je thuis op het adres dat je bij je bestelling hebt gegeven. In een tijdslot dat jij zelf kiest. En als we vertrekken, laten we je dat weten via een WhatsAppje. Dan kun je onze bezorger live volgen.

7.4. Als je niet thuis bent, proberen wij het bij de buren te bezorgen (behalve als je alcohol hebt besteld). Je kunt er ook voor kiezen om het voor je deur te laten zetten, maar houd er dan wel rekening mee dat bederfelijke producten niet lang ongekoeld kunnen blijven. Bovendien neem je op dat moment het risico van de producten over, omdat de levering dan voltooid is. Als de boodschappen verdwenen zijn, dan zal je ze alsnog moeten betalen.

7.5. Zijn je buren ook niet thuis en ben je vergeten aan te geven dat we je bestelling op de stoep mogen zetten, dan nemen we alles weer mee terug. We brengen in dat geval kosten bij je in rekening.

7.6. Wij doen natuurlijk altijd ons best om je boodschappen op tijd te leveren, maar wij kunnen onze levertijden helaas niet garanderen. De tijdvakken voor levering zoals vermeld in de Crisp app, in een (bevestigings)mail of anderszins gecommuniceerd door Crisp zijn dan ook indicatief. Indien het niet lukt om binnen het aan jou gecommuniceerde tijdvak te leveren, laten we je dat zo snel mogelijk weten. Wij zullen dan in overleg met jou een nieuw tijdslot bepalen.

7.7. Ons aanbod is alleen bestemd voor meerderjarigen. Als we alcoholhoudende producten bezorgen, dan kan onze bezorger bij twijfel over je leeftijd om je legitimatie vragen. Je kunt een bestelling met alcoholhoudende producten daarom niet bij je buren laten bezorgen of ergens anders laten neerzetten. Als je niet de vereiste leeftijd hebt of niet thuis bent, moet de bezorger je bestelling helaas weer mee terug nemen. We brengen in dat geval kosten bij je in rekening.

7.8. Je kunt kosteloos jouw lege dozen aan Crisp mee terug geven voor recycling. De lege doos wordt daarmee weer eigendom van Crisp.

7.9. Voor alle plastic flesjes en blikjes (met bijvoorbeeld frisdrank, water of alcoholische dranken) betaal je statiegeld. Het statiegeld krijg je terug als je de flessen of blikjes weer inlevert bij een innamepunt. Het is voorlopig helaas niet mogelijk om je lege flessen of blikjes weer mee te geven aan onze bezorgers.

8. Betaling

8.1. De betaling van de eerste bestelling doe je met iDeal. Hierna kun je - als je dat wilt - achteraf betalen via automatische incasso. Het is niet mogelijk om in termijnen te betalen.

8.2. Wijzigingen die na het plaatsen van de bestelling zijn aangebracht worden ongeacht je gekozen betaalwijze via eenmalige automatische incasso afgeschreven of teruggestort nadat de bestelling geleverd is.

8.3. Totdat je hebt betaald, blijven alle geleverde producten in eigendom van Crisp.

8.4. Om het bedrag steeds te kunnen afschrijven door middel van automatische incasso dien je er zelf voor te zorgen dat er voldoende saldo op je bankrekening staat. Als de incasso niet kan worden uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo, onjuiste of verouderde betaalgegevens of een andere reden, zullen wij het bedrag opnieuw proberen te incasseren.

8.5. Zorg ervoor dat je betaalt voordat de geldende betaaltermijn is verstreken. Lukt dit niet, dan ben je wettelijke rente verschuldigd. Mocht het nodig zijn dat Crisp bij uitblijvende betaling buitengerechtelijke of gerechtelijke kosten maakt, dan kunnen wij die bij jou in rekening brengen. De hoogte van de vergoeding van de incassokosten wordt bepaald aan de hand van de Wet Incassokosten. Als een betaling niet op tijd heeft plaatsgevonden, kan Crisp de levering van producten en eventuele andere verplichtingen opschorten. Ook heeft Crisp dan het recht om de overeenkomst(en) met jou te ontbinden, schadevergoeding te eisen en alle overige aan Crisp toekomende wettelijke rechten uit te oefenen.

9. Vastlegging van de overeenkomst

9.1. Wij slaan je bestelling en de ingevoerde bestelgegevens op in onze database. Je krijgt dan van ons per e-mail een bestelbevestiging met al je bestelgegevens. Ook heb je via jouw account altijd toegang tot de door jou geplaatste bestellingen.

10. De Crisp app, intellectuele eigendomsrechten en jouw privacy

10.1. Door de Crisp app te downloaden verkrijg je een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar recht om de Crisp app te gebruiken op je telefoon of tablet. De Crisp app en de daarop aangeboden producten en diensten kunnen van tijd tot tijd worden gewijzigd.

10.2. Alle intellectuele eigendomsrechten van Crisp, waaronder bijvoorbeeld de Crisp app, Crisp website, of social media accounts van Crisp, verpakkingen, logo’s, teksten, slogans, recepten, foto’s en filmpjes liggen bij Crisp of haar licentiegevers. Het is niet toegestaan om deze intellectuele eigendomsrechten of delen daarvan zonder onze uitdrukkelijke toestemming openbaar te maken, te verveelvoudigen en/of te bewerken, behalve voor persoonlijk gebruik.

10.3. Het is ook niet toegestaan om:

10.3.1. (een gedeelte van) de inhoud van onze Crisp app en/of Crisp website op te vragen en te hergebruiken en/of (delen van) de inhoud van de Crisp app en/of de Crisp website herhaald en systematisch op te vragen en te hergebruiken; en/of

10.3.2. soft- of hardware tools en/of oplossingen (in eigen beheer of beschikbaar gesteld door derden) te gebruiken, voor zover deze gericht zijn op door Crisp toegankelijk gemaakte informatie over te nemen, te spideren, scrapen, doorzoeken of op andere vergelijkbare wijze te gebruiken.

10.4. Jouw privacy is belangrijk voor ons. In onze privacy voorwaarden lees je welke gegevens we verwerken, wie daarvoor verantwoordelijk is en wat jouw rechten zijn.

10.5. Crisp heeft het recht om je Crisp-account tijdelijk of blijvend te blokkeren of te verwijderen als je misbruik maakt van de Crisp app of onze diensten. Indien misbruik zich vaker voordoet, kan Crisp met inachtneming van de relevante wet- en regelgeving je op een zwarte lijst te plaatsen.

11. Crisp Cadeaukaart

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op de aanschaf en het gebruik van de Crisp Cadeaukaart uitgegeven door Crisp.

11.1. De Crisp Cadeaukaart wordt uitgegeven door Crisp en is te gebruiken in de Crisp app.

11.2. Met de Crisp Cadeaukaart kunnen enkel boodschappen in de Crisp app worden betaald. Het is niet mogelijk de kosten van een Crisp Weekbox te betalen met de Crisp Cadeaukaart.

11.3. Het saldo van de Crisp Cadeaukaart is, na het scannen van de digitale QR-code op de Crisp Cadeaukaart of het openen van de cadeaukaart link, geactiveerd en zichtbaar in je boodschappenmandje in de Crisp app.

11.4. Om gebruik te maken van de Crisp Cadeaukaart moet je een account hebben in de Crisp app.

11.5. Indien je saldo overhoudt na betaling van het gehele aankoopbedrag, zal dit in je boodschappenmandje zichtbaar blijven en kan je dit gebruiken voor een volgende bestelling.

11.6. Indien het saldo ontoereikend is om het gehele aankoopbedrag te voldoen, zal het resterende aankoopbedrag via de reguliere betaling (zie artikel 8 van de Algemene Voorwaarden van Crisp) worden afgeschreven.

11.7. Het is mogelijk meerdere cadeaukaarten tegelijk te gebruiken.

11.8. De Crisp Cadeaukaart is niet inwisselbaar voor geld.

11.9. De Crisp Cadeaukaart kan na aanschaf niet meer worden geruild of teruggenomen worden door Crisp.

11.10. De Crisp Cadeaukaart is vóór activatie (zie artikel 3) overdraagbaar en niet persoonsgebonden. De bezitter van de Crisp Cadeaukaart is verantwoordelijk voor het gebruik en het bewaren ervan.

11.11. De Crisp Cadeaukaart is na activatie (zie artikel 3) niet meer overdraagbaar en daarmee persoonsgebonden. De bezitter van het Crisp account waarin de Crisp Cadeaukaart is geactiveerd is verantwoordelijk voor het beveiligen van zijn Crisp account (zie artikel 3.2).

11.12. Crisp is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, beschadiging of misbruik van de Crisp Cadeaukaart.

11.13. Bij vermoedens van misbruik heeft Crisp het recht om de Crisp Cadeaukaart (tijdelijk) te blokkeren.

11.14. Crisp heeft het recht maatregelen te treffen indien er sprake is van (ernstige aanwijzingen van) diefstal, beschadiging of misbruik van de Crisp Cadeaukaart, zoals het doen van nader onderzoek en het eventueel intrekken of blokkeren van de Crisp Cadeaukaart of het saldo op de Crisp Cadeaukaart. Bezitters van de Crisp Cadeaukaart dienen daartoe alle gevraagde medewerking te verlenen. Crisp heeft het recht om het gebruik van een Crisp Cadeaukaart te ontzeggen indien daarmee wordt gefraudeerd of een poging daartoe wordt ondernomen.

11.15. De Crisp Cadeaukaart is twee jaar geldig vanaf moment van aankoop van de Crisp Cadeaukaart.

11.16. Na het verstrijken van de vervaltermijn kan je geen aanspraak meer maken op het saldo van de Crisp Cadeaukaart.

12. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

12.1. Op deze Voorwaarden en overeenkomsten tussen jou en Crisp is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

13. Diversen

13.1. Wanneer één of meerdere bepalingen in deze Voorwaarden ongeldig zijn, blijven de Voorwaarden op de overige punten wél geldig. Waar de bepalingen ongeldig zijn, gelden de wettelijke voorschriften.

13.2. We kunnen deze Voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan dan in zodra ze op de Crisp website en/of Crisp app zijn geplaatst en je een nieuwe bestelling bij Crisp plaatst.

14. Contact

14.1. Heb je een vraag? Ons serviceteam is bereikbaar via service@crisp.nl. Je kunt ons via de app ook een bericht sturen via WhatsApp.



Bijlage I

Modelformulier voor herroeping

*Dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer je de overeenkomst wilt herroepen.*

Aan:

Crisp B.V.

Lizzy Ansinghstraat 163-4

1072 RG Amsterdam

Nederland

Telefoonnummer: [xx]

E-mailadres: service@crisp.nl

Ik/Wij* deel/delen* jou hierbij mede dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten:*

de verrichting van de volgende dienst:*

herroep/herroepen*.

Besteld/ontvangen* op (datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten):

Naam Consument(en):

Adres Consument(en):

Handtekening Consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.



Aanvullende algemene voorwaarden voor de Crisp weekbox

Bijlage bij en geldend in aanvulling op de algemene voorwaarden van Crisp B.V.

1. Definities

In aanvulling op de in de Algemene Voorwaarden van Crisp gebruikte definities bedoelen we in deze Voorwaarden met

1.1. Aanvullende Boodschappen: producten of recepten die je in de Crisp app kan toevoegen aan de levering van een Crisp Weekbox;

1.2. Voorwaarden: deze aanvullende algemene voorwaarden voor de Crisp Weekbox;

1.3. Algemene Voorwaarden van Crisp: de algemene voorwaarden van Crisp B.V.

1.4. Crisp Weekbox Abonnement: het door jou afgesloten abonnement op basis waarvan Crisp op periodieke basis een Crisp Weekbox aan je levert;

1.5. Eenmalige Crisp Weekbox Bestelling: een eenmalige bestelling van een Crisp Weekbox door een Klant die door Crisp aan de Klant geleverd zal worden, zonder dat de Klant een Crisp Weekbox Abonnement afsluit;

1.6. Crisp Weekbox: ook wel verkocht onder de naam ‘Weekbox’, een doos met daarin een verzameling geselecteerde recepten en bijbehorende producten, bestemd voor Klanten, waarbij de Klant een Crisp Weekbox selecteert uit de in de Crisp app aangeboden verschillende Crisp Weekbox soorten en groottes (aantal personen).

1.7. Losse Boodschappen: producten of recepten die je in de Crisp app los van een Crisp Weekbox kan bestellen en die op een ander moment dan de Crisp Weekbox geleverd zullen worden.

2. Toepasselijkheid van de Voorwaarden

2.1. Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle abonnementen op, of bestellingen of leveringen van een Crisp Weekbox.

2.2. Deze Voorwaarden vormen een aanvulling op de Algemene Voorwaarden van Crisp en vormen daarmee een onlosmakelijk geheel, waarbij onder "producten" of “boodschappen” in de Algemene Voorwaarden van Crisp ook de Crisp Weekbox, Aanvullende Boodschappen en Losse Boodschappen worden verstaan. Bij tegenstrijdigheid tussen deze Voorwaarden en de Algemene Voorwaarden van Crisp, geldt eerst wat in deze Voorwaarden staat.

2.3. Deze Voorwaarden zijn van toepassing op abonnementen op, of bestellingen of leveringen van een Crisp Weekbox.

3. Crisp Weekbox Abonnement en Eenmalige Crisp Weekbox Bestelling

3.1. Een Crisp Weekbox Abonnement wordt afgesloten door de bestelprocedure voor de Crisp Weekbox in de Crisp app te doorlopen.

3.2. Een Crisp Weekbox Abonnement is een overeenkomst voor onbepaalde tijd en komt tot stand (en gaat in) op het moment dat je een schriftelijke of elektronische bevestiging daarvan van hebt ontvangen.

3.3. We sluiten alleen Crisp Weekbox Abonnementen af met Klanten die minimaal 18 jaar zijn.

3.4. In plaats van een Crisp Weekbox Abonnement is het ook mogelijk om een Eenmalige Crisp Weekbox Bestelling te plaatsen.

3.5. Het aanbod van Crisp Weekboxes en Aanvullende Boodschappen (inclusief de prijs en andere voorwaarden) in de Crisp app of anderszins gecommuniceerd door Crisp, is vrijblijvend en bindt Crisp niet.

4. Aanvullende Boodschappen

4.1. Je kan Aanvullende Boodschappen in de Crisp app toevoegen aan een levering van je Crisp Weekbox. Dit is mogelijk door de stappen in artikel 4.3 van deze Voorwaarden te doorlopen.

4.2. Aanvullende Boodschappen dienen – per week – door jou te worden toegevoegd aan je Crisp Weekbox levering voor de betreffende week. Aanvullende Boodschappen zijn dus geen standaard aanvulling op verdere (toekomstige) leveringen van een Crisp Weekbox en worden niet geleverd op periodieke basis. Dit betekent dat wanneer je Aanvullende Boodschappen bestelt, je deze bestelt op basis van een (separate) koopovereenkomst(en) die je sluit met Crisp en de Aanvullende Boodschappen geen onderdeel uitmaken van je Crisp Weekbox Abonnement.

4.3. Aanvullende Boodschappen kunnen worden besteld door producten in de Crisp app, vóór de aangegeven deadline, toe te voegen aan het boodschappenmandje en vervolgens de knop ‘voeg toe aan komende bestelling’ te selecteren. Daarmee aanvaard je het aanbod van Crisp met betrekking tot de betreffende Aanvullende Boodschappen.

5. Recepten

5.1. Je ontvangt voorafgaand aan de levering van je Crisp Weekbox een e-mail met een (al dan niet indirecte) link naar de recepten die horen bij deze Crisp Weekbox.

6. Prijzen en betaling

6.1. Prijzen kunnen altijd veranderen. Houd dus de Crisp app in de gaten voor de meest actuele prijs.

6.2. Mocht de prijs van je Crisp Weekbox Abonnement wijzigen, dan laten we dit tijdig weten.

6.3. Je betaalt de in de Crisp app vermelde bezorg- en servicekosten voor de levering van je Crisp Weekbox en Aanvullende Boodschappen, tenzij anders aangegeven.

6.4. De trouwe klanten bezorg korting geldt niet voor de levering van je Crisp Weekbox of je Crisp Weekbox Abonnement.

6.5. Wanneer een Klant gebruikmaakt van de van tijd tot tijd door Crisp aangeboden welkomstkorting voor het Crisp Weekbox Abonnement, komen alle overige aanbiedingen van Crisp aan de Klant om gebruik te maken van een vorm van welkomstkorting te vervallen.

6.6. De van tijd tot tijd door Crisp aangeboden welkomstkorting voor het Crisp Weekbox Abonnement is alleen geldig als de opvolgende levering van de Crisp Weekbox binnen 14 dagen na de vorige is.

7. Losse Boodschappen

7.1. In de Crisp app, kan je Losse Boodschappen bij Crisp bestellen. Losse Boodschappen vormen geen onderdeel van het Crisp Weekbox Abonnement, de bestelling (en levering) van een Crisp Weekbox en Aanvullende Boodschappen. Niettegenstaande het bepaalde in artikel 7.2 van deze Voorwaarden, zijn op alle offertes, aanbiedingen, orders en leveringen met betrekking tot Losse Boodschappen enkel de Algemene Voorwaarden van Crisp van toepassing.

7.2. Als je een of meer Losse Boodschappen hebt besteld en een bezorgmoment hebt gekozen dat samenvalt met de levering van een afgenomen Crisp Weekbox, dan zullen die Losse Boodschappen in het systeem van Crisp worden omgezet naar Aanvullende Boodschappen en tegelijkertijd met de betreffende Crisp Weekbox bij jou worden bezorgd. De betaling van die Losse Boodschappen die zijn omgezet in Aanvullende Boodschappen, vindt plaats zoals omschreven in de Algemene Voorwaarden van Crisp. Betalingen die je al hebt gedaan voordat de Losse Boodschappen zijn omgezet naar Aanvullende Boodschappen, zullen door Crisp na die omzetting worden teruggestort op de rekening waarmee je de betaling hebt gedaan.

8. Crisp Weekbox Abonnementenbeheer (wijzigingen doorgeven, overslaan en opzeggen)

8.1. Via je profiel pagina van je account in de Crisp app kun je jouw Crisp Weekbox Abonnement beheren. Je kan:

8.1.1 het soort Crisp Weekbox wijzigen;

8.1.2. het aantal personen wijzigen;

8.1.3. de bezorgdag wijzigen;

8.1.4. het bezorgadres wijzigen;

8.1.5. een levering overslaan;

8.1.6. je Crisp Weekbox Abonnement pauzeren;

8.1.7. je Crisp Weekbox Abonnement opzeggen;

8.1.8. Aanvullende Boodschappen of Losse Boodschappen annuleren

8.2. Zorg dat je een wijziging, overslaan, pauzering, opzegging of annulering vóór de in de Crisp app aangegeven deadline doet. Doe je dit na de aangegeven deadline, dan gaat het pas in na de eerstvolgende levering van je Crisp Weekbox.

8.3. Lukt het niet of heb je vragen? Neem dan gerust contact op met ons serviceteam via Whatsapp of door een e-mail te sturen naar service@crisp.nl.


Privacyverklaring

Jouw privacy is belangrijk. We gaan daarom zorgvuldig om met je persoonsgegevens en verkopen die uiteraard nooit aan anderen. Verder houden we ons zo goed mogelijk aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”). In deze privacyverklaring lees je welke gegevens we verwerken, wie daarvoor verantwoordelijk is en wat jouw rechten zijn. Heb je vragen? Laat het dan vooral weten. Ons serviceteam helpt je graag.

Wanneer je onze app of website gebruikt, bewaren en verwerken we je persoonsgegevens zoals we in deze verklaring uitleggen. Als je vragen hebt over deze privacyverklaring, stuur dan een e-mail naar ons serviceteam.

Eerst even de administratie. Onze officiële naam is Crisp B.V., maar in het kort heten we natuurlijk Crisp. We zijn gevestigd in Amsterdam, aan de Lizzy Ansinghstraat 163-4, 1072 RG. We staan ingeschreven in het Nederlandse handelsregister onder KVK-nummer 71482288. En als Crisp zijn wij verantwoordelijk voor het verzamelen, verwerken en verzenden van jouw persoonlijke gegevens. Dat doen we volgens de AVG en alle toepasselijke privacywetgeving. Crisp B.V. kan de verzamelde persoonsgegevens vervolgens ook delen met andere Crisp bedrijven die ervoor zorgen dat de boodschappen die je bestelt keurig bij je thuis worden bezorgd.

De gegevens die we verwerken

Wanneer we in deze privacyverklaring spreken van persoonsgegevens, hebben we het over alle gegevens die direct of indirect tot jou als individu zijn te herleiden.

We verzamelen persoonsgegevens op verschillende momenten, bijvoorbeeld wanneer je:

1. een Crisp-account aanmaakt

2. producten uit onze shop of een Crisp weekbox laat thuisbezorgen

3. betaalt voor je boodschappen

We verwerken je persoonsgegevens omdat dat nodig is om onze overeenkomsten uit te kunnen voeren en ons gerechtvaardigd belang te kunnen behartigen. We vragen soms ook persoonsgegevens op bij andere partijen, bijvoorbeeld het Bureau Krediet Registratie.

Dit zijn de persoonsgegevens die we verzamelen:

Je voor- en achternaam
Je naam hebben we nodig om je te kunnen identificeren, om met je te praten en om je boodschappen goed te kunnen bezorgen.

Je bezorgadres
Je bezorgadres hebben we nodig om boodschappen bij je te kunnen bezorgen. Het helpt ons ook om je te onderscheiden van andere mensen met dezelfde naam. We kunnen je adres daarnaast gebruiken om post te sturen.

Je e-mailadres
We communiceren het liefst digitaal. Dat is snel en duurzaam. Daarom hebben we je e-mailadres nodig. Zo kunnen we je updates over bestellingen sturen. We gebruiken je e-mailadres ook om te zorgen dat je altijd in kunt loggen op je eigen account.

Je telefoonnummer
We hebben je telefoonnummer nodig om je te kunnen bellen of WhatsAppen over de bezorging van je boodschappen.

Je betaalgegevens
We hebben je rekeningnummer nodig om te zorgen dat je kunt betalen voor je boodschappen. Ook registreren we welke betaalmethode je kiest, bijvoorbeeld automatische incasso, maar ook of en wanneer je hebt betaald. Als je betaalt met iDeal, of in België met bancontact, bewaren we ook de tenaamstelling van je rekening.

Je inloggegevens
We slaan je inloggegevens beveiligd op. Je kunt daarna in de app een ‘magische link’ opvragen waarmee je opnieuw in kunt loggen. Je ontvangt die link in een e-mail.

Je abonnementsgegevens
Als je een Crisp weekbox bij ons hebt, verwerken we gegevens over jouw abonnementen zoals welke weekbox je bestelt en de frequentie waarmee je deze wenst te ontvangen.

Je bestel- en bezorggegevens
Bij gebruik van de app en het plaatsen van een bestelling slaan we ook gegevens op over je zoekopdrachten, bestelde artikelen, het totaalbedrag van je bestelling, het tijdstip van bestellen en je gekozen bezorgmoment.

Je privacy voorkeuren
In onze app kun je zelf aanpassingen maken in de privacy instellingen. Ook deze gegevens verzamelen we zodat we zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om kunnen gaan.

Gegevens over hoe je de app gebruikt
Het gaat dan bijvoorbeeld om de app pagina’s die je bezoekt, het tijdstip waarop je dat doet en de producten die je uiteindelijk laat bezorgen. Ook houden we bij of je onze e-mails hebt gelezen en of je op een melding of link klikt die we sturen.

Advertentiegegevens
Voor het plaatsen van onze online advertenties verzamelen we informatie over via welke link of pagina je in onze app terecht bent gekomen, welke van onze advertenties je hebt gezien voordat je onze app gebruikte en hoe vaak je deze hebt gezien.

We verwerken in sommige gevallen ook de volgende persoonsgegevens:

Je geboortedatum
Je kan je geboortedatum invullen. We vragen dit om te begrijpen wie er bij ons winkelt. We gebruiken deze informatie alleen op geaggregeerd niveau.

Je gezinssamenstelling
Je kan ons laten weten hoe je gezin is samengesteld. We gebruiken informatie over je gezinssamenstelling om producten en recepten te laten zien die passen bij jouw situatie. Klanten met kinderen hebben bijvoorbeeld andere behoeften dan alleenstaanden. We delen deze informatie niet met anderen.

Je dieetvoorkeuren
Als je in de app filters aanzet met dieetvoorkeuren (glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch of vegan) dan slaan we dat op. Op deze manier blijft de filter aan staan als je de app weer opnieuw opent.

Jouw feedback
Wanneer er tussen jou en Crisp contact is geweest via sociale media, Whatsapp of ons serviceteam slaan wij ook al deze berichtgeving op (inclusief foto’s die je meestuurt). Daarnaast bewaren we de feedback die je geeft over een bezorging of bestelling of wanneer je een product suggestie in de app doet. Ook nemen we telefoongesprekken tussen jou en Crisp op om de kwaliteit van onze service te verbeteren en onze medewerkers te trainen om jou nog beter van dienst te zijn.

Cookies
Behalve de persoonsgegevens die jij zelf aan ons doorgeeft (zoals de zaken hierboven) verzamelen we ook gegevens met cookies en vergelijkbare technieken. Het gaat om gegevens over de apparaten die je gebruikt om onze app en website te bezoeken. Lees meer hierover in ons cookiebeleid.

Waarom en hoe we je gegevens verwerken

Om jouw persoonsgegevens te mogen gebruiken heeft Crisp altijd een reden nodig die volgt uit de wet. Je kunt hierbij denken aan:

1. We geven uitvoering aan de overeenkomst die we met jou zijn aangegaan waarbij we je bestel- en bezorg gegevens verwerken om je boodschappen te bezorgen en je de app aan te kunnen bieden die speciaal voor jou is ingericht.

2. We moeten op grond van een wettelijke verplichting bepaalde gegevens verzamelen en bewaren. Bijvoorbeeld op grond van de belastingwetgeving moeten we jouw betaalgegevens en bestel- en bezorg gegevens bewaren.

3. In bepaalde situaties hebben we een gerechtvaardigd belang om je persoonsgegevens te verwerken. Denk hierbij aan fraudebestrijding of het effectiever aanbieden van bepaalde van onze producten.

4. Soms vragen we je ook om toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van jouw gegevens voor gepersonaliseerde advertenties. Je kunt deze toestemming altijd intrekken.

We gebruiken je gegevens om onze diensten aan te bieden, de boodschappen te leveren en onze service te verbeteren. Deze zullen we nooit verkopen aan derden of gebruiken voor andere doeleinden dan beschreven in deze privacyverklaring.

Concreet gebruiken we je gegevens alleen om:

1. Onze app goed te laten werken en onze (klanten)service te verbeteren.

2. Jou toegang te geven tot onze app en de app speciaal voor jou in te richten, door bijvoorbeeld jouw accountgegevens te tonen, je bestellingen, je favoriete recepten en een overzicht van producten die je veel hebt besteld.

3. Je bestelling en betaling te verwerken en de boodschappen die je bij ons bestelt te kunnen bezorgen.

4. Contact met je op te nemen zodat we je op de hoogte kunnen houden van je bestellingen, bezorgmomenten, tips, recepten, producten, aanbiedingen en persoonlijke kortingen. We gebruiken daarvoor je e-mailadres en houden ons daarbij aan de Europese wetgeving over e-mailcommunicatie. Je kunt je altijd makkelijk uitschrijven voor bijna alle berichten (je kan je alleen niet uitschrijven voor bestelbevestigingen of bestelwijzigingen).

5. Je winkelervaring prettiger te maken. Zo helpen we je bijvoorbeeld bij het vinden van je vaste aankopen, je favoriete recepten en producten die passen bij wat je eerder gekocht hebt.

6. Al je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en door jou gegeven feedback mee te nemen in onze dienstverlening. Het stelt ons in staat om een probleem vroegtijdig te signaleren en om daarover met jou te communiceren zodat we een oplossing kunnen vinden die voor jou werkt. Daarnaast kunnen we met de verwerking van jouw feedback onze dienstverlening blijven verbeteren.

7. Je advertenties te laten zien. Als je ons via de app of website toestemming hebt gegeven delen we je persoonsgegevens met advertentienetwerken zoals Google, en Meta/Facebook zodat wij gerichter kunnen adverteren. Op het gebruik daarvan door die derden is hun eigen privacybeleid van toepassing. Deze bedrijven zullen in hun privacybeleid zelf uitleggen welke persoonsgegevens zij verzamelen en voor welke doeleinden zij deze verwerken. Je kan je toestemming altijd intrekken via de privacy instellingen in onze app of via je cookievoorkeuren op de website. Lees hierover meer in ons cookiebeleid.

8. Onderzoek te doen welke producten goed verkopen en welke niet. We gebruiken daarvoor informatie uit eerdere bestellingen van onze klanten, altijd op een geaggregeerd niveau.

9. De routes van en naar klantadressen te analyseren, zodat we in de toekomst nog efficiënter de bezorgroutes kunnen plannen en jou nog beter op de hoogte kunnen stellen van de bezorgtijden.

10. Te controleren of je de vereiste leeftijd hebt voor het kopen van alcohol. Als we je bestelling komen bezorgen kunnen we indien je alcohol hebt besteld om legitimatie vragen om te checken of je de vereiste leeftijd hebt. We slaan alleen de uitkomst van deze check op. Indien je niet de vereiste leeftijd hebt of als je geen legitimatie bij je hebt kunnen we je bestelling niet (volledig) aan je meegeven.

11. Fraude en misbruik van onze diensten tegen te gaan. Zo controleren we bijvoorbeeld of betaalgegevens wel kloppen en kunnen we de mogelijkheid tot bestellen en het betalen via automatische incasso stopzetten voor transacties en klanten met een verhoogd frauderisico.

12. Om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Zo hebben we bijvoorbeeld de plicht om bepaalde persoonsgegevens te bewaren op grond van belastingwetgeving.

Hoe lang we je gegevens bewaren

We bewaren je persoonsgegevens zolang je klant bent bij Crisp. We hebben je persoonsgegevens namelijk nodig om je van de juiste informatie te kunnen voorzien in de Crisp app en voor het bezorgen van je boodschappen.

Jouw persoonsgegevens worden automatisch verwijderd na een termijn van 5 jaar, gerekend vanaf het moment dat je:

1. voor het laatst in de Crisp app een product in je boodschappenmandje hebt geplaatst; of

2. wanneer je nooit een product in je boodschappenmandje hebt geplaatst: een account hebt gemaakt in de Crisp app.

Je kunt ons altijd per e-mail verzoeken om je gegevens (eerder dan het verlopen van de termijn van 5 jaar) te verwijderen. Om technische redenen kan dat 14 dagen duren.

Er kunnen ook wettelijke bewaartermijnen gelden waardoor Crisp verplicht is om sommige gegevens langer te bewaren. Op basis van deze wettelijke bewaartermijnen bewaren we je gegevens maximaal 10 jaar.

Met wie we je gegevens delen
We delen je gegevens alleen met anderen als dat echt nodig is. In dat geval delen we alleen gegevens die voor hen relevant zijn. En uiteraard doen we dat alleen als we die organisaties zelf vertrouwen. Met de volgende partijen delen we gegevens:

1. Om gegevens te kunnen opslaan en openen delen we die met onze hostingprovider.

2. Om te zorgen dat rekeningen betaald worden, delen we gegevens in sommige gevallen met gerechtsdeurwaarders, incassobureaus of advocaten.

3. Om digitale nieuwsbrieven en enquêtes te kunnen versturen delen we sommige gegevens met aanbieders van gespecialiseerde software.

4. Om je een fijnere winkelervaring en de juiste service te kunnen bieden, delen we sommige gegevens met aanbieders van gespecialiseerde (communicatie) software. Op deze manier kunnen we je e-mails en Whatsapp berichten sturen, maar ook jouw berichten (bijvoorbeeld op social media of Whatsapp) beantwoorden of telefonisch contact met je opnemen wanneer dat nodig is.

5. Om je boodschappen te kunnen bezorgen delen we sommige gegevens met vervoerders die niet bij ons in dienst zijn of met andere dienstverleners die ons helpen met het optimaliseren van bezorgroutes.

6. Om betalingen veilig te laten verlopen delen we bepaalde gegevens met banken en betaaldienstverleners. Deze betaaldienstverleners gebruiken je betaalgegevens om betalingen te kunnen verwerken en zij kunnen ons ondersteunen bij het voorkomen van fraude.

7. Om je onze advertenties te kunnen laten zien, delen we sommige gegevens met Facebook/Meta en Google, maar alleen met jouw toestemming. Lees hierover ook meer in ons cookiebeleid.

8. Om uitvoering te geven aan onze diensten en ervoor te zorgen dat jouw bestellingen goed verwerkt en geleverd worden, zal Crisp B.V. jouw persoonsgegevens waar nodig ook delen met andere Crisp ondernemingen. Als je klant bent in België delen we om deze reden je gegevens met Crisp Logistics BV en Crisp BV.

9. Om te voldoen aan afspraken die we maken met partijen met wie we samenwerken voor specifieke acties zoals het Avondje Gerechtigheid met Amnesty Nederland.

10. Om in de toekomst een eventuele reorganisatie, herstructurering, fusie of verkoop van Crisp mogelijk te maken. In dat verband kunnen we jouw gegevens overdragen, onder de voorwaarde dat verder gebruik plaats zal vinden in overeenkomst met dit statement.

11. We delen belangrijke klantfeedback over producten met de relevante leverancier(s). We geven in dat geval alleen feedback over het product en geen klantgegevens.

Wij staan ervoor in dat de partijen hierboven zich houden aan de AVG en onze privacyverklaring. We delen nooit gegevens met partijen die we niet hierboven noemen.

Hoe we je gegevens beveiligen
Bij Crisp doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat jouw gegevens veilig en beschermd zijn. We hebben zowel organisatorische als technische maatregelen genomen om dit te waarborgen. Onze technische maatregelen omvatten het gebruik van geavanceerde beveiligingstechnieken, zoals firewalls, encryptie en virusscanners. Hierdoor zorgen we ervoor dat zowel jouw persoonsgegevens als de inhoud van jouw communicatie optimaal worden beschermd. Daarnaast nemen we fysieke beveiligingsmaatregelen op onze kantoren en bij belangrijke apparatuur, zoals servers.

Dit omvat specifieke toegangscontroles en andere maatregelen om ervoor te zorgen dat alleen geautoriseerd personeel toegang heeft. Een andere belangrijke stap die we nemen, is het regelmatig bijwerken van onze systemen en software. Dit zorgt ervoor dat eventuele kwetsbaarheden worden aangepakt en dat onze beveiliging up-to-date blijft. Bovendien beperken we de toegang tot jouw gegevens tot specifieke medewerkers van Crisp. Op deze manier voorkomen we dat onbevoegde personen toegang krijgen tot jouw persoonlijke informatie. Het is onze prioriteit om jouw privacy te waarborgen en een veilige omgeving te bieden voor jouw gegevens.

Indien we je gegevens buiten Europa gebruiken
We proberen je gegevens zo veel mogelijk binnen Europa te gebruiken. Soms is het nodig om je gegevens buiten Europa te gebruiken, bijvoorbeeld als een leverancier buiten Europa is gevestigd, of wanneer je via sociale media of WhatsApp met ons communiceert. Wanneer we je gegevens buiten Europa gebruiken zorgen we ervoor dat dit gebeurt in overeenstemming met deze privacyverklaring en dat de bescherming van jouw gegevens altijd voldoende gewaarborgd blijft. Dit doen wij bijvoorbeeld door met leveranciers overeenkomsten te sluiten op basis van de geldende Europese standaard modelcontractbepalingen voor de internationale doorgifte van persoonsgegevens.

Jouw rechten
Volgens de AVG heb je recht op toegang tot je persoonsgegevens. Je hebt ook recht op de rectificatie of verwijdering van je gegevens. Daarnaast mag je ons vragen het verwerken van je gegevens te beperken. Tot slot kun je ook bezwaar maken tegen het verwerken van je gegevens op basis van artikel 6 lid 1 sub f van de AVG.

Als je toegang wil tot je persoonsgegevens, stuur dan een e-mail naar ons serviceteam. Dat geldt ook als je hulp nodig hebt bij het aanpassen of verwijderen van je gegevens, als je een beperking van de verwerking van je gegevens wil aanvragen, als je bezwaar hebt tegen het verwerken van je gegevens of als je je persoonsgegevens in een leesbaar en gestructureerd bestand wil ontvangen.

De meeste gegevens, zoals je accountgegevens en je bestelgeschiedenis, kun je zelf inzien in de app. We beantwoorden je verzoek zo snel als we kunnen maar in elk geval binnen één maand.

Je kunt je gegevens eenvoudig wijzigen in de app in de omgeving van ‘Je profiel’.

Je kunt in de app eenvoudig je gegeven toestemming intrekken via ‘Meldingen’ op de ‘Je profiel’ scherm.

Wijzigingen
Soms moeten we dit privacybeleid wijzigen. Als we belangrijke veranderingen moeten maken, bijvoorbeeld in hoe we persoonsgegevens verwerken, laten we je dat weten.

Hoe je ons kunt bereiken
Heb je nog vragen over ons privacybeleid, of wil je je rechten uitoefenen? Je kunt ons serviceteam altijd bereiken via de app, WhatsApp of door te mailen naar service@crisp.nl.

Cookiebeleid

Bij Crisp werken we elke dag aan jouw prettige winkelervaring. We gebruiken daarom cookies die je bezoek soepel, persoonlijk en aangenaam maken.

Als jij het oké vindt – dus echt alleen met jouw toestemming – plaatsen we ook cookies voor onze advertenties en analyses op deze advertenties.

Lees verder om te ontdekken hoe dat werkt en wat dit voor jou betekent.

1. Wat zijn cookies?

Ook bij Crisp gebruiken we cookies: kleine bestanden die we opslaan op je computer, mobiel apparaat of browser wanneer je onze website bezoekt gebruikt.

Cookies maken het gebruik van onze website en app eenvoudiger. Ze kunnen informatie bevatten zoals een uniek ID van je apparaat en ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat wij jouw taalinstellingen of schermgrootte kunnen onthouden. Daarnaast helpen ze ons te begrijpen hoe onze website en app wordt gebruikt en om jou gerichte advertenties te tonen.

Er zijn twee soorten manieren om cookies te plaatsen:


Naast cookies gebruiken we ook andere technieken, zoals:


Omdat dit allemaal vergelijkbare technologieën zijn, noemen we in dit cookiebeleid al deze technologieën 'cookies'.

2. Wat doen de cookies van Crisp?

Bij Crisp gebruiken we noodzakelijke en niet-noodzakelijke cookies.


2.1 Noodzakelijke cookies (operationeel)

We plaatsen operationele cookies die nodig zijn om de website en app goed te laten werken en aan te passen aan jouw voorkeuren. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat:


Daarnaast plaatsen we bepaalde analytische cookies om inzicht te krijgen in het gebruik van onze website en daarmee verbeteringen te kunnen doorvoeren. De niet-optionele analytische cookies die wij plaatsen, zijn niet herleidbaar tot een gebruiker en maken daarom weinig impact op jou persoonlijk. Deze zorgen er bijvoorbeeld voor dat:


2.2 Optionele cookies (analytisch & marketing)

We plaatsen ook analytische cookies die beter begrijpen hoe jij de website gebruikt. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat we kunnen zien welke pagina's op onze website jij bezocht hebt.

Daarnaast plaatsen wij en enkele partners van ons cookies voor marketingdoeleinden. Je kan daarbij denken aan:


3. Jij bepaalt

Via je cookievoorkeuren op de website of via de omgeving "Meldingen" in de app bepaal je zelf of we niet-noodzakelijke cookies mogen plaatsen. Je kunt toestemming geven, deze toestemming intrekken of later alsnog toestemming geven.

Als je helemaal niet wil dat websites of apps cookies op je computer, mobiele apparaat of webbrowser plaatsen, kun je je browserinstellingen aanpassen. Hierdoor krijg je een waarschuwing voordat er cookies worden geplaatst.

Je kunt ook instellen dat je browser alle cookies, of alleen bepaalde cookies, weigert en je kunt cookies die al eerder zijn geplaatst verwijderen.

4. Onze privacyverklaring

Bij het gebruik van sommige cookies worden ook persoonsgegevens verwerkt. Uiteraard behandelen we deze gegevens met de grootste zorg. Meer informatie hierover vind je in onze privacyverklaring. Als je via onze jobs-website solliciteert, raden we je aan onze privacyverklaring voor sollicitanten te lezen.

5. Wijzigingen

Soms moeten we dit cookiebeleid wijzigen. Bijvoorbeeld als er iets verandert aan de soort, of manier van plaatsen van cookies. Je vindt de laatste versie van ons cookiebeleid in ieder geval altijd via onze website en in onze app.

6. Hoe je ons kunt bereiken

Heb je nog vragen over ons cookiebeleid? Je kunt ons serviceteam altijd bereiken via de app, WhatsApp of door te mailen naar service@crisp.nl.

Actievoorwaarden spaarprogramma

Bijlage bij en geldend in aanvulling op de algemene voorwaarden van Crisp B.V.

1. Definities

In aanvulling op de in de Algemene Voorwaarden van Crisp gebruikte definities bedoelen we in deze Voorwaarden met:

1.1. Voorwaarden: deze aanvullende voorwaarden voor de Actie.

1.2. Actie: het door Crisp aangeboden spaarprogramma waarmee je gedurende de looptijd daarvan punten kunt sparen door middel van aankopen in de Crisp app, en deze punten kunt inwisselen tegen Spaarproducten naar keuze.

1.3. Algemene Voorwaarden van Crisp: de algemene voorwaarden van Crisp B.V.

1.4. Spaarproducten: vijf (5) soorten Zwilling messen, een Crisp snijplank, een Crisp karaf, een Crisp kookschort en een Crisp ovenschaal.

2. Algemeen

2.1. De Actie heeft als doel jou als klant van Crisp de mogelijkheid te geven punten te sparen waarmee negen (9) verschillende soorten Spaarproducten verkregen kunnen worden.

2.2. Bij elke besteding van € 10,- in de Crisp app aan (voor de spaaractie in aanmerking komende) boodschappen ontvang je één spaarpunt.

2.3. Het aantal spaarpunten waartoe je na levering van een bestelling gerechtigd bent, wordt berekend over het subtotaal van je bestelling (dus ná aftrek van kortingen en promo) zoals in de app is weergegeven.

2.4. Sparen voor deze Actie kan uitsluitend via de Crisp app. Er worden geen fysieke punten of spaarkaarten uitgegeven.

2.5. Als je een account in de Crisp app hebt vóór 7 oktober 2024, ontvang je automatisch een startbalans van 25 spaarpunten op dat account.

2.6. Je kunt punten sparen voor elke bestelling die is geplaatst en geleverd tussen 7 oktober 2024 en 19 januari 2025.

2.7. Je kunt je spaarpunten inwisselen tussen 7 oktober 2024 en 26 januari 2025.

2.8. Een Spaarproduct kun je kopen tegen betaling van 25 spaarpunten en €2,99 (incl. BTW) of 25 spaarpunten en €4,99 (incl. BTW).

2.9. Je ontvangt een Spaarproduct naar keuze wanneer je een Spaarproduct in je boodschappenmandje plaatst en je vervolgens een bestelling in de Crisp app plaatst.

2.10. Een Spaarproduct is niet verkrijgbaar zonder de in artikel 2.8 genoemde betaling en zonder het plaatsen van een bestelling in de Crisp app zoals omschreven in artikel 2.9.

2.11. De Spaarproducten zijn verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.

2.12. Spaarproducten kun je niet ruilen en zijn niet retourneerbaar.

2.13. Spaarpunten worden toegekend en zichtbaar in de Crisp app nadat de bestelling waarmee de spaarpunten zijn verkregen, daadwerkelijk bij je is bezorgd.

2.14. Spaarpunten kunnen niet worden ingewisseld voor geld.

3. Toepasselijkheid van de Voorwaarden

3.1. Deze Voorwaarden zijn van toepassing op klanten van Crisp B.V. in Nederland die deelnemen aan de Actie. Crisp B.V. is gevestigd aan de Lizzy Ansinghstraat 163-4, 1072 RG Amsterdam.

3.2. Deze Voorwaarden vormen een aanvulling op de Algemene Voorwaarden van Crisp en vormen daarmee een onlosmakelijk geheel. Bij tegenstrijdigheid tussen deze Voorwaarden en de Algemene Voorwaarden van Crisp, geldt wat in deze Voorwaarden staat.

3.3. Crisp behoudt zich het recht voor om de Actie te allen tijde, zonder opgaaf van reden, stop te zetten of de Voorwaarden tussentijds te wijzigen. In zo'n geval zal een herziene versie van de Voorwaarden in de Crisp app worden geplaatst.

3.4. Crisp en haar klanten die deelnemen aan de Actie zijn gebonden aan de inhoud en bepalingen van deze Voorwaarden. Door deel te nemen aan de Actie, ga je akkoord met deze Voorwaarden.

4. Deelname aan de Actie

4.1. In de Crisp app zullen deze Voorwaarden tussen 7 oktober 2024 en 26 januari 2025 beschikbaar worden gemaakt in de Actie-omgeving en onder de sectie profiel/account.

4.2. Een klant stemt in met deze Voorwaarden bij het bestellen van een Spaarproduct.

4.3. Spaarpunten worden automatisch toegekend in de Crisp app en zullen zichtbaar zijn in de speciale Actie- omgeving.

4.4. Het is niet mogelijk om je spaarpunten over te zetten naar een ander Crisp account.

4.5. Een klant die van de Spaarproducten een van de vijf (5) soorten Zwilling messen wil bestellen, dient 18 jaar of ouder te zijn.

4.6. In geval van fraude, vermoeden van fraude, of onrechtmatige beïnvloeding van de Actie behoudt Crisp zich het recht voor om deelnemers uit te sluiten van deelname.

5. Diversen

5.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op de spaaractie, waaronder alle teksten en afbeeldingen in de Crisp- app en in onze communicatie naar deelnemers over de Actie, komen toe aan Crisp.

5.2. Crisp is niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt als gevolg van de Actie, noch voor schade of letsel dan ook aan eigendommen en/of personen als gevolg van het gebruik of de inzet van Spaarproducten.

5.3. Voor alle vragen, klachten en/of opmerkingen met betrekking tot deze Actie, kun je ons bereiken via service@crisp.nl.

5.4. Jouw privacy is belangrijk voor ons. In ons privacy statement lees je welke gegevens we verwerken, wie daarvoor verantwoordelijk is en wat jouw rechten zijn.

5.5. Op deze Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.